עו"ד רן רייכמן: מרוץ הסמכויות והצלת התיקים האבודים

כאשר עומדים בפני הגשת תביעת גירושין מומלץ להכיר את המושג "מירוץ הסמכויות" שמתייחס אל המרכיבים השונים שבהסכם ואל השאלה באיזה ערכאה להשתמש לצורך כל מרכיב ומרכיב בנפרד – בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. עו"ד רן רייכמן מציין כי גם אם הקדימו אתכם, עדיין ניתן להציל את התיקים האבודים. 

מאת: עורך דין רן רייכמן – צוות האתר

עורך דין רן רייכמןככלל, הערכאה אליה הוגשו התביעות השונות תהיה הערכאה שתוסמך לדון בנושאים שהוגשו בפניה. אך גם אם אחד מבני הזוג הקדים את השני, עדיין חשוב לאבחן על מקרה לגופו ולבדוק האם בכל זאת ניתן להעניק סמכות כלשהי לערכאה המקבילה. לדוגמא, כאשר הבעל מגיש תביעה לבית הדין הרבני, ניתן יהיה לקשור את הנושאים שקשורים למזונות, למשמורת ולרכוש לתביעה זו. לעומת זאת, האישה תצטרך להגיש 3 תביעות נפרדות לביהמ"ש למשפחה בכל אחד מהנושאים.

חשוב לציין כי גם במקרה בו הבעל הקדים והגיש תביעתו לביה"ד, עניין הסמכות אינו גמור ולא נחסמה הדרך בפני האישה. הסיבה לכך היא שעל מנת שביה"ד יקבל סמכות בנושאים השונים, הבעל צריך להוכיח שמניעיו כנים. על ידי הסתייעות בעו"ד לענייני משפחה כמו עורך דין רן רייכמן, בוחנים כל תיק בנפרד ומגבשים עבורו את הפתרון המתאים.

 

פורסם בקטגוריה מאמרים כלליים, מזונות, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.