רן רייכמן: "האם היה קונצנזוס סביב הרב עובדיה?"

במהלך דיון באולפן התכנית "שאלה משפטית" בעקבות מותו של הרב עובדיה יוסף, התארח הרב חיים שיין וסיפר על היכרותו עם הרב ותנועת ש"ס. עו"ד רן רייכמן הסביר כי הרב עובדיה יוסף ז"ל שימש כרב הראשי של עיריית תל אביב בשנות ה-70 והחל כבר אז במהפכה שלו להחזיר עטרה ליושנה בין אשכנזים לספרדים.

שיין השיב: "הוא התחיל זאת עוד הרבה קודם, כשהיה דיין בבית הדין הרבני בפתח תקווה. כשמונה לרב הראשי של תל אביב ב-1968 למשל, הוא גילה שרושמי הנישואין לא רושמים יהודים מעדות המזרח לנישואין בין י"ז בתמוז ל-ט' באב וכתב פסק דין בעקבות כך".

רן רייכמן ויוסי כהן באולפן

רן רייכמן ויוסי כהן בדיון על הרב עובדיה

בהמשך העלה רן רייכמן תהייה: "כולנו מכבדים את הרב ואין מחלוקת שהוא היה פוסק חשוב וגאון בדורו. אבל אי אפשר להתנתק מכך שהוא עשה שימוש בנושא העדתי-מזרחי ותרגם זאת לכוח פוליטי". שיין הסכים עם הקביעה והשיב: "נכון, אבל אסור לשכוח שש"ס הייתה זרוע ביצועית של מהפכה. הוא רצה שמדינת ישראל תהיה מדינת הלכה, מול אהרון ברק שרצה את מדינת כל אזרחיה".

עוד ציין עו"ד רן רייכמן בדיון כי הרב עובדיה נתפס בציבור החילוני כמי שלא היה סביבו קונצנזוס, כמי שאמר אמירות קשות שהציבור החילוני התקשה להתמודד איתן. שיין טען: "הרב עובדיה עבר מהפך אישי לאחר שהיה קרוב יותר לציונות הדתית. אבל יש להבין שהוא לא ציפה שהציבור החילוני יאמץ את פסיקותיו ודעותיו. הוא האמין שהקמתה של מדינת ישראל היא פוטנציאל למדינת הלכה".

פורסם בקטגוריה וידאו, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.