לנפץ את המיתוס: יחסי האישה ובית הדין הרבני

מיתוסים רבים קיימים בקרב הציבור בכל הנוגע להליך גירושין ולדיני משפחה בעיקר בגלל שמקרים של גירושין הם מאוד נפוצים וכולם מכירים לפחות זוג אחד שהתגרש. עורך דין רן רייכמן מציין כי אחד המיתוסים השכיחים ביותר מתייחסים אל כך שעדיף לאישה לא להגיע אל בית הדין הרבני כי הוא תמיד לטובת הגבר. האם זה באמת כך?

מאת: עו"ד רן רייכמן

עו"ד רן רייכמןובכן, אותו מיתוס שכיח שגורס כי לאישה כדאי תמיד להגיש את תביעותיה לבית משפט לענייני משפחה, במיוחד בכל הנוגע למזונות, הוא מוטעה מיסודו. מסקירה של תיקי גירושין רבים לא כדאי לאישה לרכז את כל התביעות הקשורות למזונות באותה ערכאה, כלומר בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. ישנם מקרים שעדיף יהיה לפצל את תביעת הגירושין לכמה תביעות ולהגישן בערכאות השונות. למשל, את מזונות האישה בבית הדין הרבני ואת מזונות הילדים בבית המשפט לענייני משפחה.

חשוב לזכור כי ישנה חשיבות רבה לאבחון התיק על ידי עורך דין מומחה לענייני משפחה, במיוחד לאור העובדה כי קיימת הזדמנות אחת בלבד לקבוע איזו תביעה מוגשת ולאן. לבחירת הערכאות בנושאים השונים בתביעת הגירושין יש השלכה מכרעת על התוצאות ולכן יהיה כדאי להסתייע באנשי מקצוע.

 

פורסם בקטגוריה כללי, מאמרים כלליים, מזונות, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.