עו"ד רן רייכמן: מהם היתרונות של גירושין בהסכמה?

גירושין הנם תהליך מורכב המעלה אל פני השטח אמוציות סוערות וויכוחים נוקבים בין בני הזוג. לדברי עורך דין רן רייכמן, הנטייה הראשונית של בני זוג רבים העומדים בפני גירושין, הנה לראות בתהליך הגירושין מלחמה לכל דבר ועניין, שבה הם חייבים לנצח בכל מחיר. ואולם, הניסיון מלמד כי דווקא גירושין בהסכמה הם הדרך הנכונה ביותר לסיים את חיי הנישואין בצורה הולמת. בשורות הבאות יוסבר מהם היתרונות של גירושין בהסכמה.

עו"ד רן רייכמן

עורך דין רן רייכמן – על גירושין בהסכמה (patrisyu)

מהירות ההליך

לשני בני הזוג יש במרבית המקרים אינטרס לקדם את הליך הגירושין במהירות הרבה ביותר, מניסיונו של עורך דין רן רייכמן – בני הזוג מעוניינים להתחיל כבר בשלב החדש של חייהם, והדבר אף משמעותי יותר כאשר מעורבים בתהליך ילדים של בני הזוג, אשר תקופת הביניים מרגע ההחלטה על הגירושין ועד ליישומם בפועל הנה בעייתית עבורם.

הליכי גירושין שמתנהלים בערכאות ללא הסכמה של בני הזוג עשויים להימשך שנים ולגזול מבני הזוג זמן רב ומשאבים נפשיים עצומים. גירושין בהסכמה לעומת זאת, כפי שמסביר עורך דין רן רייכמן, מאפשרים להגיע להסכם שבו מגשרים בני הזוג על הפערים השונים ביניהם בהליך מהיר, שיכול לבוא אל סיומו בתוך שבועות בודדים בלבד.

חיסכון כספי

הליכי גירושין תובעים מכל אחד מן הצדדים השקעה כספית עצומה, שאינה תמיד הכרחית. בחירה של בני הזוג בגירושין בהסכמה צפויה לחסוך לכל אחד מהם סכומים גדולים של כסף, אותם ניתן היה להפנות לערוצים מועילים יותר.

יעילות ויציבות

הניסיון של כל אנשי המקצוע הבקיאים בתחום – ובהם עו"ד רן רייכמן מוכיח כי גירושין בהסכמה, המשקפים את מכלול ההסכמות של בני הזוג בנושאים השונים הדרושים הסדר, מובילים לתוצאות יעילות יותר עבור בני הזוג ומחזיקים מעמד בצורה יציבה יותר לאורך השנים. כאשר בני הזוג מנהלים משא ומתן ענייני וישיר, כל אחד מהם עומד על הנקודות שחשובות לו יותר ומתפשר בסוגיות שמהותיות עבורו פחות, והתקשורת הבלתי אמצעית הזו מסייעת ליצירת הסכם הוגן שמקובל על שניהם.

עו"ד רן רייכמן מוסיף כי מאבק בפני הערכאות, לעומת זאת, כרוך בהקשחת עמדות אצל בני הזוג ובריבוי של הליכים, שחלקם לעתים הליכי סרק, אשר בסופם הערכאה השיפוטית כופה את דעתה על הצדדים, באופן ששניהם יוצאים בלתי מרוצים.

לטובת הילדים

אחד הגורמים החשובים, לפי עורך דין רן רייכמן, הוא ששני בני הזוג מעוניינים בדרך כלל בקיום מערכת יחסים תקינה עם ילדיהם גם בתום תהליך הגירושין. הדרך הנכונה לשמור על יחסים טובים, תוך פגיעה מזערית בבני המשפחה, היא באמצעות גירושין בהסכמה. ניהול קרבות אינסופיים ומרים בבתי המשפט אינה תורמת ללכידות משפחתית זו.

פורסם בקטגוריה גירושין, מאמרים כלליים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.